FAQPlano Plastics
Welkom op onze website! Hier vind je antwoorden op veel gestelde vragen. Als je nog andere vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via info@planoplastics.nl
Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag
Kantoor: 8:30 – 17:30
Expeditie: 7:30 – 16:30
We zijn gesloten in het weekend en op feestdagen.
Om een bestelling te plaatsen, neemt u contact met ons op via info@planoplastics.nl U stuurt een mail met een duidelijke beschrijving van uw opdracht met een uitgewerkte werktekening waar mogelijk. Wanneer wij uw mail binnen hebben, krijgt u zo snel mogelijk een offerte, opdrachtbevestiging of wanneer er vragen zijn van onze kant, een telefoontje.
Nee, wij verkopen uitsluitend aan zakelijke klanten. Wij zijn namelijk een groothandel en bewerker voor de professionele, zakelijke gebruiker.
Download hier de Aanleverspecificaties Plano
U kunt samples bestellen van Alucobond en Akoestisch Vilt via de sampleshop. Wilt u samples ontvangen van een ander materiaal? Neem daarvoor contact met ons op via info@planoplastics.nl
Wij hanteren een minimale orderwaarde van €250,- met uitzondering van samplebestellingen (exclusief BTW en verzendkosten).
Ja, u ontvangt de factuur in uw mailbox na levering van de opdracht.
De verzendkosten variëren afhankelijk van het gewicht, de afmetingen en de bestemming van het pakket. Deze worden vermeld in de offerte.
Wij gebruiken diverse vervoerders, waaronder onze eigen chauffeurs. De verzendmethode is afhankelijk van het formaat en gewicht van het materiaal, zie onderstaande uitleg. De verzendkosten worden altijd vermeld in de offerte.
- Samples – Wanneer je alleen samples besteld, gelden altijd vaste verzendkosten.
- Pakketten – Wanneer je een bestelling doet met groter materiaal, dan hangt de verzendmethode af van het gewicht en de afmetingen van het te verzenden pakket. Pakketten zijn altijd lichter dan 30 kilo.
- Pallets – Alle orders die buiten de bovenstaande categorieën vallen, worden op een pallet verzonden. Dit houdt in dat de bestelling groter is dan 1,5m² of zwaarder is dan 30 kilo.
Onze eigen chauffeurs hebben een vaste route in een gedeelte van Nederland en België. Als uw pakket of pallet in dit gebied geleverd moet worden gaat dit met onze chauffeurs mee, anders versturen we het met een koeriersdienst.
Wij werken met verschillende vervoerders met de juiste kwaliteitseisen. Waaronder PostNL en TNT, maar we hebben ook eigen vrachtwagens.
De levertijd hangt af van de bewerking en de oplage van de te maken opdracht. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op via +31 (0)40 251 00 10.
Alleen wanneer we het met PostNL of TNT verzenden ontvangt u een mail met Track & Trace code zodra de bestelling verzonden. Met deze Track & Trace code kun je de bestelling volgen.
Wanneer uw pakket met Plano vervoer wordt verzonden, kunt u dit niet volgen. Op uw orderbevestiging staat een afgesproken leverdatum. U kunt er van uit gaan dat u op deze dag u pakket ontvangt. Mocht er vertraging zijn dan krijgt u bericht.
Wanneer u afspreekt dat u uw bestelling komt afhalen en uw bestelling klaar ligt ontvangt u een mail. U kunt uw bestelling dan ophalen bij onze expeditie via POORT 2.
Het kan zijn dat jouw levering vertraging heeft opgelopen bij onze vervoerder. Als je vragen hebt over de levering van je bestelling kun je contact opnemen met ons logistiek team ( telefonisch nr 4 in ons keuzemenu) of met je contactpersoon op onze verkoopafdeling.
Op maat gezaagde materialen of klant specifiek geproduceerde producten kunnen niet worden geretourneerd. Bestel je een volle plaat, dan kunt u het materiaal retourneren binnen 14 dagen, indien het materiaal onbeschadigd en (aan weerszijden) nog voorzien is van de beschermfolie. Bij retourzendingen geldt dat onze verkoopafdeling hiervan op de hoogte dient te worden gebracht. Na ontvangst en controle zullen wij het volledige bedrag aan u retourneren exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.
Schades dienen binnen 24 uur na ontvangst gemeld te worden. Is uw materiaal beschadigd geleverd of heeft u het verkeerde materiaal ontvangen? Stuur ons een mail met ordernummer en eventueel foto’s van de beschadiging. Wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Na ontvangst van uw bestelling gaan wij z.s.m. aan de slag met de productie ervan. Indien u uw order wenst te annuleren dient u z.s.m. contact op te nemen. Indien u maatwerk besteld heeft kan het mogelijk zijn dat de productie al gestart is, in dit geval is annulering niet mogelijk. Neem voor annulering z.s.m. telefonisch contact met ons op via +31 (0)40 251 00 10.
Ja, we bieden garantie op onze materialen. De garantieperiode kan variëren afhankelijk van het type materiaal. Raadpleeg de productinformatie of neem contact met ons op voor meer informatie over de garantievoorwaarden.
Ja, we bieden garantie op onze materialen. De garantieperiode kan variëren afhankelijk van het type materiaal. Raadpleeg de productinformatie of neem contact met ons op voor meer informatie over de garantievoorwaarden.
U kunt telefonisch contact met ons opnemen, via het contactformulier op onze website of door ons een e-mail te sturen naar info@planoplastics.nl. We streven ernaar om binnen 24 uur te reageren op je bericht.
¹ Juridisch gezien bedoelen wij met ‘wij’: Plano Plastics b.v., Habraken 2330, 5507 TL Veldhoven en aan haar gelieerde ondernemingen. Op contact vindt u al onze contactmogelijkheden.